[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” border_style=”solid” padding_top=”20px” padding_bottom=”20px”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ spacing=”” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” dimension_margin=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”no”][fusion_text]
“Wat het brein kan bedenken, kan ook worden bereikt.”
— Napoleon Hill
1E VAARDIGHEID: LEIDERSCHAP
De eerste vaardigheid voor de ondernemer die zijn bedrijf naar een wereldklasse bedrijf wil brengen is LEIDERSCHAP.
Een goed leider:
- zet zijn visie om in realiteit door die visie met de dagelijkse activiteiten te verbinden door een krachtig business (stimulans) plan te ontwikkelen
- meet – want meten is weten – en ontwikkelt kritieke business prestatie-indicatoren (KPI’s) die hem – ieder gewenst moment – laten zien hoe zijn bedrijf presteert
- leidt zijn medewerkers in de juiste richting en laat ze excelleren
- creëert het pad naar zijn wereldklasse bedrijf dat gesystematiseerd werkt
Actie
Het te ontwikkelen business (stimulans) plan geeft richting, helderheid en betekenis aan wat er dagelijks in je bedrijf afspeelt. Als het plan – bij voorkeur onder deskundige begeleiding – stapsgewijs wordt ontwikkeld en na enige tijd tot stand is gekomen, dient het voortdurend aangepast en up-to-date te worden gehouden. Dit vraagt dus creativiteit en doorzettingsvermogen.
Het te creëren meetsysteem meet op reguliere basis alle activiteiten en resultaten die nodig zijn om de essentiële managementrapportage voort te brengen.
In iedere van de 7 fases worden KPI’s vastgesteld en gemonitord. Door dit – met deskundige hulp – op een praktische manier op te zetten wordt meten niet alleen eenvoudig en inzichtelijk, maar zeker ook leuk voor de ondernemer.
Wat kan er naast financiële aspecten zoal nog meer worden gemeten?
- aantal klanten
- hoe vaak klanten kopen
- hoeveel euro klanten gemiddeld besteden
- klantbeleving
- aantal medewerkers
- tijdsbesteding ondernemer, medewerkers
- populariteit product/dienst
- aantal verkopen
- aantal klachten
- resultaten van de systemen
- uitbreiding bedrijf
- waarde van het bedrijf
Bij veel bedrijven ontbreken voornoemd plan en meetsysteem. Een hiaat. Wil je als leider werken AAN je bedrijf, van je bedrijf een wereldklasse bedrijf maken, dan is sturing op cijfers noodzakelijk. Het niet voorhanden hebben van genoemd plan en systeem is één van de belangrijkste oorzaken dat de stap richting (krachtige) groei en wereldklasse niet is gezet.
Het moge duidelijk zijn dat een praktisch opgezet meetsysteem iets anders is dan een boekhouding of een jaarrekening die pas maanden na afloop van het boekjaar beschikbaar komt.
Kom in beweging
Je begrijpt dat het zetten van een grote stap richting (krachtige) groei, het worden van een wereldklasse bedrijf en groot zakelijk succes eenvoudig kan worden gezet met het creëren van een business (stimulans) plan en een praktisch opgezet meetsysteem; dit laatste is 1 van de specialiteiten van Business Stimulans.
Beweeg de energie door je bedrijf. Het begint allemaal bij jou als leider.
Werk AAN je bedrijf. Zet de juiste stappen en zet zo jouw visie om in realiteit.
‘DE UNIEKE/BEPROEFDE BUSINESS STIMULANS METHODIEK STIMULEERT JOUW BEDRIJF RICHTING MEER RENDEMENT, HOGERE WAARDE EN BETERE VERKOOP’
Deel deze blog vrij met andere ondernemers die je het bereiken van hun persoonlijk doel gunt.
Hoe ga jij in je bedrijf om met de kreet: “Meten is weten”?
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]
Geef een reactie