VAARDIGHEID 5: KLANTVREUGDE (BEDRIJFSVOERING)

Weet je op welke manier je ervoor kunt zorgen dat je klanten steeds bij je terugkomen?

Wie is er het belangrijkste in dit bedrijf?
Op die vraag is maar een antwoord mogelijk. Het is de klant.
Zonder klanten geen bedrijf. Zo eenvoudig is dat.

Is dat de beleving die jezelf ervaart als je een bedrijf binnenstapt?

Voordat de klant daadwerkelijk gekocht heeft en zijn product of dienst geleverd heeft gekregen dan hebben het Marketingsysteem en het Verkoopsysteem hun werk gedaan.

Tijdens de route die de klant heeft afgelegd zijn hem allerlei beloftes gedaan. Beloftes waarvan de klant verwacht dat die nu waargemaakt gaan worden.

Eigenlijk moet het streven zijn om die beloftes steeds te overtreffen.

Doel van het Klantvreugdesysteem is om de klant niet een keer te laten kopen maar dat hij/zij steeds terug zal komen voor meer. Doet het bedrijf het heel goed dan zal die klant andere klanten verwijzen omdat de ervaringen zo goed zijn geweest. Een krachtiger Marketingsysteem is nauwelijks te bedenken.

Het besef en realisatie dat men niet alleen bezig is met de transactie van vandaag, maar juist met die van morgen en overmorgen wordt door een goed gedocumenteerd Klantvreugdesysteem gestimuleerd.

Klik hier voor de andere 6 vaardigheden.