VAARDIGHEID 2

Hoe goed sluiten je commerciële uitingen aan bij de verwachtingen van de doelgroep?

Als Leider heb je je visie duidelijk geformuleerd. Je medewerkers zijn ervan op de hoogte en handelen ernaar. Nu de klanten nog.

Je Merk moet ervoor gaan zorgen dat je doelgroep op de manier over je bedrijf gaat denken en spreken die jij voor ogen hebt. Dat betekent dat elke vorm van communicatie en contact met de markt in het algemeen en met de doelgroep in het bijzonder, consequent en consistent en in overeenstemming met de visie is.

Het spreekwoord “Vertrouwen komt te voet maar vertrekt te paard” geldt hier zeer. Met je Merk bouw je zorgvuldig aan je reputatie en aan het vertrouwen bij de doelgroep. Dat is een langzaam en constant proces.

Met je Merk maak je aan je klanten duidelijk hoe jij je onderscheid van de andere aanbieders. Welke andere aanbieders?
Precies. Je Merk laat zien hoe je anders bent en daarmee uniek.

Zo wil je dat er over je gesproken wordt.

Klik hier voor de andere 6 vaardigheden.